به ویبسایت افغان تیزیس خوش آمدید/ د افغان تیزیس ویبسایټ ته ښه لاغلاست

مسیحیت و تاًثیر آن بالای اندیشه های سیاسی

سال

: 2020.11.08

ګروه ها

: حقوق و علوم سیاسی

قیمت

: 500

تعداد صفات

: 130

کد فایل

: 600

مقطع

: لیسانس

 مقدمه: آغاز هر مطلب و بیان هر سخن بنام خداوند شایسته و سزاوار است. امروز بسیاری از جامعه شناسان و متفکرین جهان برین گمان اند که دین یک پدیدهً عاطفی و یک احساس درونی است. دین برترین و جالب ترین تجلی طبیعت انسان است. دین اتکاء به آفریننده ای دارد که گیتی را گردش از او است عقیده به چیزی است که در نزد هرکس برتر از همه چیز است به هر بیان مسیحیت از لحاظ فکری موجد انقلابی گردید، زیرا موجب گسیختگی جرگه خداوند رومی و یونانی شد و به افسانه های بت پرستی خاتمه داد. رومیان در آغاز تصورمیکردند که مسیحیت هم یک شاخه از آئین یهود است اما به زودی دریافتند که مسیحیان روش تجاوزآمیزی دارند و نسبت به سایر مذاهب دشمنی میورزند و مخصوصاً از ستایش مجسمه های امپراطوران سرمیتابند و این برای رومیان غیر قابل تحمل بود. میدانیم که مسیحیت به هنگام پیدایش یک دین بود نه جنبش سیاسی، به این حال با توجه به حجم زاید نوشته های سیاسی که در دورهً مسیحیت عرضه شد و بافت و پیچیدهً منازعهً سیاسی که مسیحیت در آن درگیر شد لازم است به یاد آورد که همیشه در حتی در مسیحیت هم دربارهً منشاء، رابطه انسان با آفریدگار مسایل خاص مطرح بوده است به ظاهر حضرت عیسی (ع) چندان توجهی به سیاست نداشت و هدف او راستگاری روح انسان بود نه ایجاد دولت، حکومت یا فراهم کردن دستور چگونگی انجام وظیفهً این گونه نهاد های غیر دینی. 

.

 فهرست

مقدمه  الف

 مبحث اول

کليات

اول: سياست چيست 1

الف- لزوم تلاش وتعمق و تعقل   1

ب- لزوم اجتماع 2

ج- در جهت احراز حاکميت         2

د- بهره گيري از قدرت     4

دوم- موضوع علم سياست 5

سوم- علوم سياسی  8

الف- علم سياست          8

ب- فن سياست  10

ج- هنر سياست  10

چهارم- ارتباط سياست با دين      11

پنجم- عقايد سياسي چيست       14

الف- نقش عقايد 14

ب- مفاهيم ايديولوژي     20

مبحث دوم

عقايد سياسي در يونان و ظهور مسحيت

اول- عقايد سياسي در يونان        26

دوم- ظهور مسيحيت       32

الف- علل ظهور مسيحيت            32

سوم: تاثير مسيحيت بالاي افکار دانشمندان         38

 الف- فلسفه سنکا          39

عناوين                           صفحات

ب- آباء کليسا ومسئله اطاعت در مذهب مسيح      42

ج- دولت و مذهب مکمل يکديگر 43

د- فلسفه سن امبرواز  48

چهارم: نظريات سياسی حضرت مسيح  48

مبحث سوم

نظريات سياسي دانشمندان ميسيحي

اول- سنت آگوستين قديس         52

دوم- سنت توماس اکوئيناس  76

سوم- افلاطون  92

نتيجه گيری  125

فهرست منابع و ماًخذ  128

ماخذ و منابع

1- بازارگارد ، دکتر بهاالدین ،تاریخ فلسفه سیاسی ،(تهران :انتشارات ، زوار ، خیابان انقلاب ، سال 1382)

2- رضائی استاد عبدالعظیم ، تاریخ ادیان جهان، (تهران : انتشارات علمی خیابان انقلاب سال 1380)

3-عالم مؤلف عبدالرحمن،تاریخ فلسفه سیاسی غرب ف ( تهران : انتشارات ، وزارت امور خارجه سال 1382)

4-فاستر مایکل «ب»خداوندان اندیشه سیاسی، ترجمه جوادشیخ الاسلامی ( تهران :انتشارات ا میر کبیر سال 1380)

5- لوکاس هنری ، تاریخ تمدن، ترجمه عبدالحسین آذرنگ ، (تهران : انتشارات کیهان 1369)

6-مدنی دکتر سید جلال الدین ، مبانی وکلیات علوم سیاسی، ( تهران پائیز 1372)

7- محسنی پوهنیار نورالله ، تاریخ افکارسیاسی ، ( مزارشریف : انتشارات 1384)

8- مک لین ایان ، فرهنگ علوم سیاسی آکسفورد ، ترجمه حمید احمدی ( تهران : انتشارات ، میزان 1381)

9- وود اندروهی ، درآمدی برایدئولوژی های سیاسی مترجم محمد رفیعی مهرآبادی ، ( تهران:انتشارات وزارت امور خارجه ، سال 1379)

 

 

جهت تماس به شماره های ذیر در تماس شوید

+93 0786590059
+93 0786590059
+93 0786590059
+93 0786590059